Elin Nomad Kristin Louise Nässlander

Promenader på våren är kanske det allra bästa som finns, med solglasögon som skydd för solen, grus under fötterna, p3 i öronen och vind i håret. Men jag vet att promenader inte kan hjälpa mig att bygga muskler. Därför funderar jag på att börja vandra med tyngder runt handlederna, så att jag kan gå och pumpa samtidigt. Det kan nog bli en höjdare. Med tanke på hur mycket  jag promenerar. Nomad är mitt andra namn. 
  Idag vandrade jag först till cykelverkstaden för att få hjälp med alla de problem min cykel fått. Det hade nästan varit enklare om cykelmästaren satt ihop en helt ny cykel åt mig, istället för att jag skulle rabbla upp alla problem med min nuvarande. Sen tog jag mitt pick och pack och drog till den oerhört trevlige Klockmästaren för att byta armband. Han ska jag besöka oftare. Han borde starta café inne bland alla klockor, eller kanske en bar. Jag skulle bli stammis. De gånger mitt nomadstråk korsade hans väg.
/Elin

PS. Muhammed Sun är en syntspelare som spelar med Kleerup, och tydlingen också Markus Krunegård. Alltså en person du inte borde känna till, bra att du frågade. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0