Påsklovets andra hälft

Mitt arbete på Kronhallen förflöt bra och samtidigt som jag försedde alla påskhandlande kunder med frukt så tränade jag samtidigt armar, bröst och axlar. (För det blir väl dessa områden om man lyfter en massa saker?).
   I fredags var jag på påskmiddag hos Sanja där vi förtärde revbensspjäll med klyftpotatis och en vädigt smörig bearnaisesås. Under alla matförberedelser så blev jag beordrad att träna med ett par hantlar, och till något sådant tackar man ju inte nej, särskilt inte i tävlingstider. Hantlarna vägde för övrigt mer än fem kilo!!!, vilket är mer än vad mina hantlar där hemma väger. 

(Lägg märke till min smått psykotiska blick.. så blir det när man bara äter kött!)
 
Påskaftonen inleddes med ett besök vid Öby kulle, strax utanför Örebro. För er som inte vet så är Öby kulle sveriges strösta ormgrop där man nu på våren kan se säkert hundratals ormar. Väl där såg vi kanske hundra snokar och ett par huggormar, vilket var lite intressant. En fundering som uppstod var i alla fall att slingrande borde vara en rätt bra träningsform. Om man krålar runt likt en orm på marken så borde detta innebära en effektiv helkroppsträning, något som bör provas på helt enkelt. 
   Efter Öby kulle blev det påskmiddag hemma hos mormor och morfar och sedan läste jag igenom en veckas DN, vilket tar sin lilla tid. Hittade en artikel om att ägg helt klart är den mest miljövänliga proteinkällan eftersom en höna som väger 1,5 kilo undet sin livstid producerar 20 kilo ägg, och för ett kilo ägg krävs endast två kilo foder vilket tydligen ska vara mycket effektivt ur en klimatsynpunkt. Slutsats: Ät mer ägg! 
   Igår (påskdagen, söndags) var jag ute på en 1,5 mil lång joggintur längs Möckelns strand och förbi Sandviksbadet och upp längs Bullerdalen till Östra kyrkogården och hem. Det var mycket påfrestande och när jag kom hem värkte benen massor och flera gånger under min löprunda funderade jag på att bara sätta mig ner på marken och tycka synd om mig själv, som ett litet barn.
   Nu ska jag ut i trädgården och läsa, dels Le Clezios "Öken" och det eminenta skolboken "Helix". Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0